X
تبلیغات
رزمی و علوم ورزشی
 

هاپکیدو درسال 1372توسط استاد ارسلان قلی زاده وارد استان مازندران وشهرستان آمل شده است در آن زمان هاپکیدو درکشور فقط با نام هاپکیدو بدون علامت اختصاری توسط استاد رضا ولی نزاد وارد کشور شده بود.هاپکیدو دراستان مازندران با توجه به عملکرد سبک درکشور دارای فرازونشیبهای زیادی بود.ازسال 73استاد عین الله نوایی هنر رزمی هاپکیدو را زیر نظر استاد قلی زاده شروع کرده ودرسال 76  کلاس آموزشی هاپکیدو را به پیشنهاد شورا و پایگاه بسیج در روستای کمدره بنا نهاد.قبل ازآن استاد جعفر نوایی ازسال ۷۵شروع به یادگیری این هنررزمی زیر نظر پدر خود نمود. در سال۸۵ استاد جعفر نوایی در سن ۲۳سالگی به عنوان مسئول استان با تحصیلات دانشگاهی رشته تربیت بدنی وعلوم ورزشی و داشتن مدارک مربیگری رشته ژیمناستیک وآمادگی جسمانی وداشتن اندو خته های قهرمانی کشوری و حضور درمسابقات خارجی پای به عرصه نهاد و برای اولین بار بعد از 13سال هاپکیدو از آمل به شهرهای دیگر استان معرفی شد.اکنون شاگردان استاد در شهرهای آمل- دابو دشت -ساری- فیروز کوه -نکا-نور ونوشهر فعال می باشد و همچنین در هیات کاراته استان. نیروی انتظامی استان مازندران -سپاه آمل-سپاه نوشهر -آموزشگاه مرزبانی شهید ادیبی ناجا ـ دارای عملکرد می باشد.

 

همایش شاگردان استاد نوایی شهریور ۸۷ امل

 

+ نوشته شده توسط جوان در شنبه سیزدهم اسفند 1390 و ساعت 23:56 |
+ نوشته شده توسط جوان در شنبه سیزدهم اسفند 1390 و ساعت 23:55 |
مسابقات قهرمانی سلاح سرد(جوب- نانچاکو تک و دوبل) شهرستان امل و دابودشت  در سه رده سنی خردسالان ،نوجوانان و جوانان در روز جمعه مورخه۱۹/۱۲/۹۰ در آکادمی هاپکیدو دابو دشت برگزار گردید

 

 

 در این دوره از رقابتهااستاد نوایی مسئول سبک هاپکیدو استان ، جناب سرگرد کاردل فرمانده حوزه ۰۶ خیبر ، جناب سرگرد بهمنی از عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان آمل و آقای علی یداللهی فرمانده پایگاه شهید جهان آراء حضور داشتند .

 نفرات برتر در بخش فرم چوب

رده خردسال : اول (رضامحمد زاده)دوم(علی حبیبی)سوم(حسین درویشی)

رده نوجوانان:اول (حمید رضاکوهی)دوم(حسن موسی دوخت)سوم(امیرحسین باقرنژاد)

رده جوانان:اول(معین پهلوان)دوم(رضا جعفری)سوم(محمود سلمانی)

نفرات  برتر در بخش  فرم نانچاکو

 =================

رده خردسال : اول (علی چشمه سری)دوم(مهدی جلالی)سوم(مهدی محمد جانی)

رده نوجوانان:اول (امیر حسین ابراهیم زاده)دوم(امیر حسین نظری)سوم(مهدی خوش سیما)

رده جوانان:اول(حسین باقری)دوم(اکبر بابا زاده)سوم(محمد ساده)

+ نوشته شده توسط جوان در شنبه سیزدهم اسفند 1390 و ساعت 23:55 |
                                              قو علی خدمتک جوارحی                              

                                  Physical education       

                                                           تربیت بدنی    

  تربیت بدنی آموزش ساختار جسم وپرورش بدن،وظایف فیزیولوزیکی ومکانیکی آن وموءثرترین راه استفاده از آن است.این فرایند هنگامی که کودک الگوهای اساسی حرکت را یاد می گیرد که  این   الگوها  اگیزش رشد جسمی را فراهم می کنند آغاز می گردد. این فرایند  در  اواخر  دوران  کودکی باگسترش الگوهای حرکت پیچیده تر که منجر به فراگیری فنون قهرمانی می گردد استمرار می یابد.

تاریخ و تربیت بدنی

انسانهای اولیه برای بدست آوردن غذا، لباس، مسکن و نیز برای مقابله با دشمن ناچار  به تلاش و کوشش گردیده است وغریزه  طبیعی میل به زندگی بشر را قادربه افزودن توانایی های خود ساخته است.تا او بتواند به مهارتهایی دست یابد   که برای محافظت از خودومصون ماندن از شر دشمنان وخطراتی که همواره زندگی او را تهدید می گردند ،به آنها نیاز داشته است.تنها پرورش قدرت فیزیکی و توانایی های بدنی بود که می توانست  انسانهای اولیه رااز نظر امنیت به ادامه زندگی مطمئن سازد واز همین جاست که افراد قبایل نخستین انسانی وجود کودکان قوی  و چابک را موهبت و کودکان ضعیف وناتوان را خطری برای گروه می پنداشتند.

تاریخ تربیت بدنی واسلام

تربیت بدنی از دیدگاه اسلام،تنها در پی سلامت بدن وتناسب اندام نیست.بلکه بدنی می خواهد که با ریاضت نفس وبدن در رابطه با وظایفی که از لحاظ عبادی ودفاعی وبقاء نسل و فعالیتهای سیاسی و اقتصادی وعلمی وتحقیقاتی وخدماتی، برعهده اش گذاشته شده ،هم نیرومند وهم دارای توان واستقامت لازم باشد.

در تاریخ بیهقی آمده است که:هنگامی که بزرگمهر به آیین مسیحیت گروید،انوشیروان اورا مورد موءاخذه قرار داد که  چرا بدون اجازه وی از آیین نیا کانی زرتشت دست کشیده است.وی پاسخ داد به این دلیل که عقلش حقانیت آیین زرتشت را  دریافته و خود راموظف ومکلف دیده است. انوشیروان دستور داد اور ا در سلول انفرادی محبوس کنند واز لحاظ آب وغذا بر او سخت گیرند، تا اینکه تنبیه شود واز راهی که رفته باز گردد،یا اینکه جان سپارد.مدتها گذشت اما بزرگمهر نه از آن راه برگشت ونه جان سپرد.وقتی اورا از زندان بیرون آوردند،دیدند که هیچگونه ناراحتی ندارد،بلکه شاد وپرنشاط وبشاش است.بله بزر گمهر این استقامت و استواری را از طریق پشت سر گذاشتن یک سلسله رنجهای جسمی وروحی ،به برکت ورزش وریاضتهای جسمی و روحی وایمان واعتقاد به خدا بدست آورده بود.

برنامه های تربیت بدنی

تربیت بدنی به مجرد اینکه کودک شروع به بررسی کردن محیط می کند  آغاز می گردد ، او یاد می گیرد که با آن رابطه برقرار کند تا نیازهای جسمی و فیزیولوژیکی خود را برآورده سازد.

1-تربیت بدنی در دبستان وسنین نونهال برارزشیابی حرکات اساسی تاکید دارد.تمرین های موزون و بازی های غیر رسمی نقش مهمی در برنامه های تربیت بدنی این دوره دارد.

2-تربیت بدنی در دوره راهنمایی و.سنین نوجوانی ،حرکت های اساسی پایه ی فعالیتهای بدنی پیچیده تر وفراگیری مهارتهای خاص را ایجاد می کند.این مهارتها اغلب از راه شرکت در بازیهای گروهی نظیر فوتبال که تعامل وتجارب شخصی ایجاب می کند که از آن طریق توانایی فردرا برای بازی کردن با سایرین بهبو د می بخشد کسب می گردد. دراین دوره برای کودکان حائز اهمیت است که موفقیت جسمی را به خاطر نقش آن در رشد شخصیت،به ویژه ایجاد تصور مثبت  از خود تجره کنند.

3-تربیت بدنی در دبیرستان وجوانی،برای برآورده کردن توانایی های خاص جسمی ونیاز های روانی دانش آموزان بیشتر اختصاص می یابد.دانش آموزان فرصت بیشتری برا ی پرورش علایق خاص، همچون بازی های تیمی ودو میدانی دارند.

4-الف)برنامه های تربیت بدنی در دانشگاهها وبزرگسالان ،برای دانشجویان اختصاصی تر است .دوره های آموزشی نیز ارائه می گرددکه تفاهم اساسی برای فعالیت بدنی موءثر را در زندگی بعدی ایجاد می کنند مفاهیم مورد تاکید دراین دوره شامل ارتباط فعالیت بدنی با قلبی- عروقی،قدرت ،استقامت ،سلامت روانی،تصور ازخود،و تعامل اجتماعی می باشد.یافته های پژوهشی فعلی آگاهی هایی ازاینکه چه طور فعالیت بدنی  می تواندکیفیت زندگی رابهبود ببخشد ارائه می دهد.

ب)نوع دوم برنامه های کالج ودانشگاه  برای دانشجویانی قابل استفاده است که به تربیت بدنی حرفه ای علاقمند باشند

.این برنامه ها به طور عمیق  جسم انسان و وظایف آن را بررسی می کند ،و  روشهایی را برای آموزش وپرورش مهرتها ارائه می دهد .درسهایی در تشریح ،فیزیولوژی،حرکت شناسی ،فیزیولوژی تمرین،روانشناس آموزشی  ومدیریت برنامه ها در تمام سطوح سنی در برنامه های آموزشی گنجانده می شود.

آمادگی جسمانی و نقش آن در فعایتهای روزمره

در گزارش مرکز جراحی عمومی در خصوص فعالیتهای جسمانی که در سال  1996 به  چاپ رسیده است، بر روی ارتباط بین فعالیت جسمانی و  سلامت  مناسب  تا 5قرن  قبل از  میلاد (25قرن گذشته)  بررسی  شد. در این گزارش  بحث  ارتباط  بین سلامت و تمرین، ازیونان باستان تا عصر حاضر پی گیر ی شده است. یادداشتهای اولیه که فعالیت را به عنوان امری  مفید، برای سلامتی بیان می کنند، اکنون به عنوان اسنادی معتبر شناخته می شوند.مدارکی  وجود  دارد که فقدان  تمرینات منظم را  به عنوان عاملی در ضعف آمادگی جسمانی تایید  می کنند.افرادی که تناسب  فیزیکی  نداشته و  بی تحرک هستند، اغلب  از فقر حرکتی و شرایط به وجود آمده  از آن  رنج می برند. ولی در عکس قضیه فعالیتهای جسمانی منظم،  می تواند در بسیاری از روشهای زندگی سلامتی و تندرستی را  بیافزاید.

 

تعریف آمادگی جسمانی و فاکتورهای آن

انجام تمرینات ورزشی و یا کارهای روزمره به مدت زیاد وبا سطحی مطلوب بدون خستگی زیاد وآسیب دیدگی  تعریفی مختصر از امادگی جسمانی می باشد.

فاکتورهای آمادگی جسمانی در دو بخش مرتبط با سلامت و مرتبط با مهارت

      Health-related P.Fمرتبط باسلامت

1-نوع پیکری :درصدهای نسبی از عضله ،چربی، استخوان ودیگر بافتهای بدن که ترکیب بدن را شکل می دهند. در یک فرد دارای تناسب اندام در صد چربی بدن ،پایینتر از افراد چاق است.

2-آمادگی قلبی -عروقی :توانایی قلب عروق خونی خون وسیستم تنفسی در تامین سوخت و اکسیژن لازم به عضلات وتوانایی عضلات در امکان استفاده ازسوخت در تداوم تمرین است. یک شخص آماده می تواند ،بدون ایجاد فشار اضافی ،در دوره های زمانی نسبتا طولانی به فعالیت جسمانی ادامه دهد.

3-انعطاف پذیری:به میزان حرکت موجود در یک مفصل گفته می شود.این مسئاله متاثر از طول عضله ،ساختمان مفصل ودیگر عوامل قابل شناسایی است. یک فرد آماده می تواند،مفاصل بدن خود رادر طول یک دامنه حرکتی در کار وبازی ،حرکت دهد.

4-استقامت عضلانی :توانای عضلات در تکرار حرکات  می باشد. یک شخص آماده می تواند بدون خستگی در دوره های زمانی بلند مدت ،حرکات راتکرار کند.

5-توانایی اعمال یک نیروی بیرونی یا بلند کردن یک وزنه سنگین  می باشد.یک شخص آماده کارهایی که به نیروی زیاد احتیاج دارد مثل بلند کردن وزنه یا کنترل وزن در حرکات را بهتر انجام می دهد.

                        Skill-related P.F مرتبط با مهارت  

1-چابکی :توانایی تغییر جهت حرکت  بدن  در فضا، به طور سریع ودقیق چابکی نامیده می شود.

جابجایی های سریع در اسکی و حرکات افت واکروبات در هاپکیدو نیازمند چابکی فوق العاده می باشند

2-تعادل : نگهداری موازنه (تعادل)درحال ایستا و حرکت. اسکی برروی آب ،حرکت برروی چوب موازنه یا حرکات ژیمناستیک کار بر روی دار حلقه وپارالل به تعادل زیادی احتیاج دارند.

3-هماهنگی : به توانایی استفاده از حواس درارتباط با اجزاء بدن  برای انجام روان ودقیق وظایف حرکتی گفته می شود.شعبده بازی،ضربه زدن به توپ گلف،فعالیتهایی هستند که به هماهنگی نیاز دارند.

4-توان : توانایی تبدیل انرژی به نیروبا حداکثر سرعت توان نامیده می شود. پرتاب وزنه و پرتاب دیسک از جمله فعالیتهایی هستندکه به توان قابل توجهی نیازدارند.

5-زمان واکنش یا عکس العمل:زمان سپری شده بین محرک وآغاز عکس العمل یا واکنش به محرک است استارت سریع در دو سرعت و استارت اولیه در مسابقات رانندگی زمان واکنش خوبی نیازدارند.

6-سرعت:توانایی انجام یک حرکت در کوتاه ترین زمان ممکن سرعت گفته می شود. دونده تیم دو امدادی و دریافت کننده عرضی تیم فوتبال به ساقهای سریع نیازمند است.  

         

 (Body Composition) 

نوع پیکری

(Cardiovascular  Fitness)

آمادگی قلبی -عروقی

 

 

(Flexibility)

 

انعطاف پذیری

(Mascular   Endurance) 

استقامت عضلانی

(Strength)

قدرت

(Agility)

جابکی

(Balance)

تعادل

(Coordination)

هماهنگی

(Power)

توان

(Reaction  time)

زمان واکنش

)Speed)

سرعت

 

)Physical  Fitness(

آمادگی جسمانی

آمادگی جسمانی در رشته های ورزشی

مهمترین رکن تمام رشته های ورزشی آمادگی جسمانی می باشد .ثرندایک:محقق رشته تربیت بدنی می گوید 99درصد از عملکرد هر رشته ورزشی مربوط به آمادگی جسمانی مربوط به آن رشته وتنها یک درصد به اجرای آن  اختصاص می یابد. می توان آمادگی جسمانی رامی توان  به  مشابه ستون های یک  ساختمان دانست. ورزشکاری می تواند به بالاترین طبقات فنی  برسد که دارای  ستون آمادگی جسمانی  قوی  باشد . و حتی  بیشترین آسیبها و صدمات ورزشی  در اثر عدم آمادگی جسمانی کافی می باشد
ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط جوان در شنبه سیزدهم اسفند 1390 و ساعت 23:54 |


Powered By
BLOGFA.COM